fbpx
Makan Sikit TAPI Masih Gemuk..

Makan Sikit TAPI Masih Gemuk..

“Saya makan sikit je…””Saya tak makan nasi, makan kuih dengan kerepek je”Pepatah orang-orang lama, “Hidup Untuk Makan BUKAN Makan Untuk Hidup”. Kita semua telah dididik daripada kecil untuk hidup untuk makan. Tak percaya? Cer...
NAK PUNGGUNG SEKSI?…

NAK PUNGGUNG SEKSI?…

Kita belajarlah sikit bahasa Anatomi. Lepas ni kalau anda jumpa doktor, anda boleh bercakap begini “Doktor, deltoid (bahu) saya ni sakit, susah nak angkat”. Tapi jangan salah cakap dah lah, nak cerita pasal bahu tapi cakap “gluteal” (Punggung)...
AIR ISOTONIK MENGGEMUKKAN?

AIR ISOTONIK MENGGEMUKKAN?

Minum Air Isotonik Boleh Menggemukkan?Adakah anda tahu setiap air ada nilai kalori.. Jadi anda kena bijak memilih air. Salah satunya adalah air isotonik.. Saya perhatikan ramai klien perempuan suka minum air isotonik semasa bersenam. Walaupun ia mempunyai nilai gula...
Tips Diet Paling Mudah!!!

Tips Diet Paling Mudah!!!

Siapa cakap DIET tak boleh makan goreng-goreng atau tak boleh minum manis-manis. Sebenarnya DIET adalah merancang pemakanan seharian anda, bukan sekat makanan sahaja, itu tak boleh ini tak boleh..Kalau nak kira, goreng pisang kolestrolnya tinggi akan tetapi kalau...
Kisah Karipap 5keping = 2 ringgit

Kisah Karipap 5keping = 2 ringgit

B : karipap ni kira macam manaP : 5 keping rm2 dikB : kalau sehengget?P : 2 keping jeB : ok, kalau macam tu sy amek 1 je lahP : grrrrrSelalukan situasi ni berlakukan. Kita beli apa yang tidak sepatutnya. Nak beli seringgit tapi penjual jual dua ringgit. Kat sini...